HTML

Magyar  Français

kereses_head.png


cimkek_head.png

AKG (1) állatok (6) Anyák Napja (2) Asterix az olimpián (1) baba-mama (2) Bálint-nap (2) barkácsolás (24) beszélgetés (4) bingó (8) Bûche de Noël (1) Café Dumas (6) Câlinou (11) chasse aux oeufs (1) chasse au trésor (2) CP (1) dal (19) dalok (36) dinoszauruszok (1) dobble (1) dominó (3) Dzsungel könyve (1) ellentétek (1) első osztály (1) email (1) ének (33) Épiphanie (2) Facebook (1) farsang (1) fényképek (11) film (13) foglalkozások (31) fonetika (1) francia (40) franciatanárok (2) Francia Intézet (24) Francia Iskola (2) galette (2) Gyöngyvirág Ünnepe (1) gyümölcsök (1) Halloween (5) honlapok (2) Húshagyó kedd (2) húsvét (5) időjárás (1) Institut Francais (21) írás (2) játék (23) játszótér (5) jelmez (1) kapcsolat (1) Karácsony (4) kincsvadászat (3) könyv (2) körjáték (6) lottó (3) magyar (1) Mardi gras (2) matematika (5) memóriajáték (6) mese (13) Meska (1) mondóka (32) mondókák (23) nyár (5) nyári tábor (3) Nyílt Nap (1) olimpia (1) olvasás (7) ősz (3) ötletek (10) Pinterest (3) pörgettyű (1) puzzle (4) rádió (2) rajzfilm (4) recept (10) Saint Valentin (1) sport (1) sudoku (2) Szamóca kiskertész-tanoda (1) számolás (2) színek (3) színezők (12) szókeresés (3) szülő-babysitter találkozó (1) tábor (13) társasjáték (9) Tatou le matou (1) tavasz (4) tél (2) testrészek (4) továbbképzés (1) TV (1) TV5 Monde (1) újév (4) ünnepek (13) Valentin-nap (2) Vármúzeum (1) videó (6) Vízkereszt (3) Címkefelhő


archivum_head.png


feedek_head.png

FOGLALKOZÁSOK

2015.08.13. 10:26 Mazzag Timea

A nyelv az egyetlen, amit rosszul is érdemes tudni.

(Lomb Kató)

A gyerekek korai idegen nyelv elsajátításával kapcsolatban több dologról is érdemes elgondolkodni.

Az agy fejlődése, változása következtében minél fiatalabb korban sajátít el valaki egy nyelvet, annál jobb eredményeket képes elérni, annál természetesebb módon épül be a tudatába. Egy új nyelv elsajátítása egy bizonyos kor után már nagyon nehezen lehetséges, vagy egyáltalán nem – vagyis hiába tanul egy idős ember egy új idegen nyelvet, egyéni sajátosságaitól függően már nem igen lesz képes használni, információt átadni, ami a nyelv alapfunkciója.

Gondolom, te is hallottál már a ’farkasgyerekekről’. Többször is előfordult, hogy valamilyen okból egy gyerek erdőben, vadonban, az emberi közösségtől távol nőtt fel. Ezek a gyerekek csak akkor tudtak egy emberi nyelvet elsajátítani, ha 5-6 éves korukig visszakerültek az emberi társadalomba, utána már képtelenek voltak rá.

Európában a lakosság jelentős része egynyelvű családban él. De már itt is egyre több a két- vagy többnyelvű család. A Föld lakosságának mintegy kétharmada viszont Indiában, Kínában, Afrikában, Amerikában két- vagy többnyelvű közegben él, két vagy több nyelven beszél napi szinten kisgyerek kora óta.

Mivel nyelvtanár vagyok, amikor megszületett a gyermekem, sokan megkérdezték: Fogsz vele franciául beszélni? Én nemet mondtam, mert a magyar pszichológiai irodalom akkor is és még most is határozottan lebeszéli a szülőket a korai idegen nyelvelsajátításról, mert szerintük az hátrányos a gyerekre. Évekbe telt, mire rájöttem, hogy nincs igazuk, a nemzetközi és a magyar példák, a gyakorlat mind ellent mondanak ennek az elméletnek.

A foglalkozásaimon játékos formában találkoznak a gyerekek a francia nyelvvel. A kutatások és a tapasztalatok alapján kb. 10 éves korig a gyerekek úgy sajátítanak el idegen nyelvet, miként azt az elsőként megismert, általában anyanyelvükkel tették: hallás útján, játék, éneklés, mondókázás és egyéb szokásos tevékenységeik közepette. Ezért a foglalkozások alatt is sokat énekelünk, játszunk, mondókázunk, mozgunk, beszélünk-beszélgetünk, rajzolunk, vágunk, ragasztunk - vagyis csupa olyat csinálunk, amit egy kisgyerek, tud, szokott és szeret csinálni.

 

…baba-mama foglalkozás 0-3 éves gyerekeknek szülővel franciául

Ezek a foglalkozások 2x40 percig tartanak és nagyon változatosak, hiszen ebben az életkorban a picik még nem képesek sokáig egy dologra figyelni, gyorsan elfáradnak. Az életkorhoz alkalmazkodva együtt játszol a  gyermekeddel, az arcsimogatós, csiklandozós, ringatózós, ölbéli mondókáktól, játékoktól kezdve a mozgásos, sétálós játékokon, énekeken át a furulyázós, tapsolós, ritmusdobolós zajongásig mindenféle jót csinálunk, élvezzük az együttlétet.

A mondókák, dalok és játékok a bölcsis körből jönnek, vagyis illeszkednek az életkorhoz.

Ebben a tanévben, sajnos, nem lesznek Francia Ringató foglalkozások a Francia Intézetben.

…foglalkozás 4-7 éves ovisoknak franciául

Ebben a tanévben is szombat délelőttönként a Francia Intézetben tartok francia nyelvű foglalkozásokat 4-7 éves gyerekeknek: rajzolunk, beszélgetünk, játszunk, énekelünk, színezünk, festünk, barkácsolunk... minden jót csinálunk és észrevétlenül a gyermekekre ragad az adott témakör szókincse, jól érzik magukat és szociálisan is fejlődnek.

…foglalkozás 6-10 éves gyerekeknek szülő nélkül franciául

Ezek a foglalkozások 45 percig tartanak és nagyon változatosak, az életkorhoz alkalmazkodva együtt játszunk a  gyermekeddel, a nagyobbakkal már tanulunk is.

…matematika 10-14 éves gyerekeknek szülő nélkül magyarul vagy franciául

Ezek a foglalkozások 50 percig tartanak.

Címkék: francia matematika foglalkozások Francia Intézet

A bejegyzés trackback címe:

https://timkakuckoja.blog.hu/api/trackback/id/tr625363492